Halloo Luitjes! - Reisverslag uit Sydney, Australië van René&Nicky - WaarBenJij.nu Halloo Luitjes! - Reisverslag uit Sydney, Australië van René&Nicky - WaarBenJij.nu

Halloo Luitjes!

Blijf op de hoogte en volg René&Nicky

08 Juli 2013 | Australië, Sydney

Weer even een verslagje! Het gaat goed hier, zoals jullie wel weten heb ik nu een baan. Voor ongeveer 36 uur per week. Ging supersnel, binnen een week haha, wie had dat gedacht! Afgelopen vrijdagmiddag hebben ze mij voornamelijk getraint en me klaargestoomd voor de zaterdag. Zaterdag was dus m'n eerste werkdag. En dat ging hartstikke goed! Was wel wennen, ze doen namelijk heel veel lichaamsmassages en bodyscrubs. Maar dat is op zich wel goed voor mij, omdat massage niet mijn sterkste kant was, dacht ik. Maar dat kwam meer omdat ik het ook nooit deed, bij mn vorige werk was het alleen gezichtsbehandelingen en make-up (grotendeels). Dus ik denk dat ik hier super veel ga leren. Ze doen ook spraytans, hot stone massage, IPL laser(haar verwijderen), en dat ga ik hier allemaal leren. Dus ik kom terug als Allround schoonheidsspecialist :P
Verder ga ik ook wel goed verdienen, ik begin met 20 dollar per uur, dat is 15 euro per uur. En als ik in een week 2000 dollar om zet, dan verdien ik 2 dollar per uur meer, enzovoort. Ook doen ze soms een wedstrijdje onderling met targets, wanneer iemand het target behaald krijgt je 100 dollar cash. Dus dat zijn leuke uitdagingen.

René heeft zijn zoektocht naar werk even op een laag pitje gezet de afgelopen dagen, hij was zaterdag namelijk naar appartement bezichtigingen geweest. En veel waren dus ongemeubileerd, wat niet echt duidelijk stond aangegeven op internet. En er is eentje die wel gemeubileerd was en die ook echt heel mooi was. Dus daar gaan we ons vandaag voor inschrijven, en dan werkt het hier als volgt; de eigenaar kiest dus de bewoner(s) uit, door middel van het inschrijf formulier. Dus uit nog 15 andere belangstellenden. Dus ja, even afwachten maar. Op zich zitten we wel prima hier in het hostel, maar zou toch fijn zijn om ons echt te kunnen installeren hier in Manly, en ons eigen stulpje te hebben. Maar goed, geduld is een schone zaak.

René heeft wel een mail gestuurd naar een een oude klant van mij, die heeft mij haar kaartje gegeven toen ze hoorde over onze plannen naar Sydney en die vroeg waarvoor René aan het studeren was. Zij werkt bij een Amerikaans bedrijf dat wereldwijd opereert en ook een vestiging heeft in Sydney. De kans is misschien klein dat hij daar aan de slag kan. Maar wie weet, proberen kan altijd! Hij heeft nu zijn engelse CV naar haar gestuurd waar ze om vroeg en nu is het weer even afwachten op een reactie van haar.
Ook gaat hij vandaag langs een bar hier in Manly om zijn cv langs te brengen. Bij deze bar zijn we vorige week wezen ontbijten. En een jongen hier in het hostel die daar werkt heeft over René verteld en ze zijn dus nog op zoek naar personeel. Druk druk druk vandaag dus. En we willen ook nog naar een punt wandelen hier op Manly waar je walvissen kunt spotten, het is nu namelijk walvis seizoen, dus de kans zit er misschien wel in. Gister is er op Bondi beach een walvis gespot die per ongeluk een surfer knock out heeft geslagen met zn staart haha! Was wel een verdwaalde walvis, want ze komen meestal nooit richting een druk strand als Bondi.

Vandaag heb ik nog lekker een vrij dagje, en morgen gaat mn werkweek beginnen! Heel veel zin in! En jullie horen wel weer van ons!!! Heel veel liefs!

• 08 Juli 2013 - 07:44

Brigitte Moerman:

Hallo kanjers

Ik ben trots op je shonedochter maar is 36 niet te veel je moet ook nog van alles genieten daar he.
    En René jij bent dus de nwe Tom Cruise whahaha uit Coctail.
    Nou dat wordt eind van de week een vette fooien pot.
    Ik ben blij dat jullie zo genieten en hopen dat jullie lekker je eigen stekkie krijgen.
    We gaan duimen voor jullie
    Verder missen wij jullie vreselijk en jullie moesten de groeten hebben van alle zaterdag oudjes en de toilletjuffrouw kristy of zoiets.
    Ja ze vinden het vreselijk dat je er niet meer bent.
    Verder gaat alles hier zijn gangetje.
    Nou veel plezier en let goed op verdwaalde haaien en wasvissen.

Hou heel veel van jullie
    Dikke kus chicky mama, Thijs Zus en schonezoon

• 08 Juli 2013 - 11:33

Granny:

alleen maar goed nieuws zie ik,
    nu nog een leuk huis en dan zijn jullie er helemaal klaar voor

we hebben er weer een nieuwe neef bij; tijs, jaja zonder H
    belinda is op zondag bevallen
    dus weer goed nieuws,
    hier alles goed , heel veel liefs opa en oma
    geluk , mazzel , en gezondheid

• 08 Juli 2013 - 20:50

Maarten Ablij:

Ik ben trots op je Nick, je bent een kanjer.
    Groetjes aan Reneetje.

XX papa

• 12 Juli 2013 - 16:24

Renan:

Hee Nicky!

Geweldig om te lezen dat jullie in Manly zijn. Ik wens jullie super veel plezier en geluk.

Liefs Renan