Monday is a good day! - Reisverslag uit Sydney, Australië van René&Nicky - WaarBenJij.nu Monday is a good day! - Reisverslag uit Sydney, Australië van René&Nicky - WaarBenJij.nu

Monday is a good day!

Blijf op de hoogte en volg René&Nicky

01 Juli 2013 | Australië, Sydney

Hier zijn we weer met een berichtje, we hebben weer even tijd en internet!

Vandaag is al goed begonnen! Gisteravond zag René op gumtree.com een advertentie schoonheidsspecialist gezocht. En ik ben daar vanmorgen meteen naar toe gegaan om een cv achter te laten. En een uur later werd ik gebeld of ik direct langs kon komen voor een interview.
Dus dat ging even super snel haha! Toen ik daar eenmaal zat stelde de salon manager hooguit drie vragen en toen moest ik ineens een mini gezichtsbehandeling op hem uitvoeren en een rugmassage, zodat hij een indruk kreeg wat m'n niveau is. Dus ik stond wel even met een mond vol tanden, want het is natuurlijk totaal niet gebruikelijk in NL. Maar goed.. verstand op nul en adem in.. adem uit, en gaan met die banaan! En na 5 minuten complimenteerde hij me al, dus toen werd ik rustig en ging ik lekker m'n gang.
Nadat ik klaar was legde hij me het een en ander uit en kreeg een rondleiding in de salon, ik ga morgenochtend proefdraaien, en zou eigenlijk al mee mogen doen aan een training microdermabrasie maar die ga ik net niet redden omdat ik morgen nog een sollicitatie gesprek heb ik de stad zelf, deze baan is namelijk in Manly. Want voordat deze salonmanager belde was ik gebeld door een andere salon, Ella Baché, dat is hier in Australie erg bekend en zit ook overal in Australie. Dus dat is ook nog even spannend, alleen is dat voor parttime job. Wat een luxe, ik kan straks gewoon kiezen! :D

René heeft ook een aantal sollicitaties uitstaan die hij nog afwacht. Verder gaat hij deze week een cursus RSA doen. RSA is Responsable Serving of Alcohol en die heb je nodig om in de horeca te mogen werken. Kost wel een paar centen ($100,-) maar dan heb je wel wat?! Schijnt een saaie en langdradige cursus te zijn maar is wel maar 1 dagje.

Ook zijn we op zoek geweest naar een appartementje, we hebben twee leuke en super mooie op het oog, maar we konden vanmorgen de Makelaardij niet vinden. Dus zullen we zo weer op pad gaan om het alsnog te vinden. Deze twee appartementen bevinden zich ook op Manly, en dat is wel echt waar we willen wonen, het is hier zo relaxed en zo'n fijne sfeer. En het strand is dichtbij en met de ferry ben je met een halfuurtje in de stad, mochten we daar uiteindelijk gaan werken is het ook prima te doen.

Groetjes vanuit Sydney!

• 01 Juli 2013 - 09:22

Brigitte Moerman:

Hey kids

Wat geweldig schonedochter ik ben trots op je hoor, dat heb je snel voor elkaar gekregen.
    Dus daar gaat je vakantie whahaha
    Ik ben blij dat jullie het zo geweldig vinden.
    We missen jullie heel erg, maar we gunnen het jullie ook zo hoor.
    Zoonlief het gaat je lukken hoor, wat wil je met zulke goede genen.

Veel plezier en wij houden heel veel van jullie
    Dikke kus chicky mamman alias mama nounou.

• 01 Juli 2013 - 10:14

Anika:

Hee Nicky en Rene!
    Nou het gaat allemaal goed daar he! Het loopt op rolletjes lees k al! Haha!
    Ben blij dat je als schoonheidsspecialiste kan werken, dat is toch jouw ding!
    Leuk deze verslagen trouwens! Zo ben ik er toch nog een beetje bij ;-)
    Kijk nu al uit naar het volgende verslag...

veel plezier!! Xxxx Anika

• 01 Juli 2013 - 16:08

Maarten Ablij:

Hi Nicky en Reneetje,

Gaat lekker hè?, lees volgende keer wel welke baan je hebt gekozen.
    Succes alle twee.

XXX Maarten

• 01 Juli 2013 - 23:03

Caroline Westerveen:

Hey lange draak GEFELICITEERD met je verjaardag!!!!!
    Dikke kussen van Carol en de mannuh

• 02 Juli 2013 - 00:14

Lucie Venema:

Hallo daar,

Fijn dat alles tot nu toe al zo goed loopt. Wat een luxe dat je allereerst je eigen werk gewoon kan doen, maar daarnaast ook nog zou kunnen kiezen. Zal eerdaags even wat googlelen op Manly. Dan heb ik een beetje een idee waar jullie zullen vertoeven. Nog heel veel ¨plezier en kijk al uit naar jullie volgend verslag.
    Liefs Lucie

• 04 Juli 2013 - 23:53

Granny:

wat gaat het jullie daar goed voor de wind
    zo snel aan een baan voor nicky
    kunnen jullie in ieder geval vast een optrekje zoeken
    heerlijk dat alles zo lekker loopt
    een beetje geluk moet je natuurlijk ook hebben
    het is jullie gegund.

en leuk om dit allemaal van dag tot dag te lezen.
    heel veel liefs granny