We finally made it to Sydney! - Reisverslag uit Sydney, Australië van René&Nicky - WaarBenJij.nu We finally made it to Sydney! - Reisverslag uit Sydney, Australië van René&Nicky - WaarBenJij.nu

We finally made it to Sydney!

Blijf op de hoogte en volg René&Nicky

28 Juni 2013 | Australië, Sydney

Hallooo iedereen! G'day!

Hier is dan ons eerste reisverslag :D.
Na een vliegreis van bijna 24 uur zijn we eindelijk aangekomen in Sydney. Met een stopover van 2 uurtjes in Hongkong. De vliegreis was erg lang, maar is ons nog best meegevallen.

We zitten nu in een Hostel op Manly, vlakbij Manly beach. Manly is echt een relaxt stukje van Sydney, erg laidback allemaal en een echt surfgebied. Je moet er niet raar van opkijken dat er iemand op blote voeten voor je loopt. Gister ook 2 prototype surfdudes gespot, rennend met een surfplank onder de armen. Ook al is het 17 graden hier!
vanaf Manly moeten we wel een halfuurtje met de ferry richting het centrum van Sydney, maar dat is zeker geen straf. Je vaart langs de Harbour Bridge en The Opera House. Dus die hebben we gister voor het eerst van dichtbij gezien, erg indrukwekkend!

De stad is heel erg mooi en immens groot!
We hebben wat rondgelopen en onze Australische bankrekeningen geactiveerd. Ze hadden wel wat domme foutjes gemaakt haha, zo was
ik ineens Mr. Nicky Ablij en Rene zn achternaam was met dubbel O gespeld. En zo staat dat nu ook op onze pasjes. Volgende week krijgen we onze nieuwe pasjes.
Ook hebben we boodschappen gedaan, zodat we in het hostel zelf ons ontbijtje klaar kunnen maken en avondeten. Het is hier allemaal wel duur! Voor een doosje van zes eieren betaal je omgerekend €2,60! Dus zelfs een uitsmijtertje is een luxe hier haha!
Het weer hier is trouwens een beetje hetzelfde als bij jullie in Nederland, onder de 19 graden en nu toevallig een aardige stortbui die al de hele ochtend bezig is. En al is het droog en 17/18 graden, toch voelt het kouder aan dan wanneer het in NL 17/18 graden is. Gister hebben we wel een piepklein beetje zon gehad, en die voelt echt heel anders dan in NL, veel scherper.

We wachten nu eigenlijk tot de regen stopt, dan nemen we de ferry richting het centrum en ga ik met mn engels CV onder de armen langs cosmetica bedrijven en schoonheidssalons. We hadden er gisteren al een paar gezien. Dus ik ben erg benieuwd. We willen echt zo snel mogelijk aan een baan. En ook zijn we op internet aan het zoeken naar een woonplekje.

Dusss, jullie horen van ons!!!

• 28 Juni 2013 - 07:45

Theo Mathias :

Top dat jullie goed zijn aangekomen!! Veel plezier en veel succes met solliciteren!!
    X-je, Theo

• 28 Juni 2013 - 08:11

Brigitte Moerman:

Hallo kanjers

Ik ben blij dat jullie het geweldig vinden maar we missen jullie wel hoor.
    Wat was sam verdrietig he ja dat was ffe moeilijk om broet te moeten missen.
    Maar maak er wat van saampies.
    Dikke kus van Chicky mamma en ik hou heel veel van jullie
    Toedels

• 28 Juni 2013 - 09:10

Christy:

Aahh fijn dat jullie zijn aangekomen! Super leuk dat jullie reisverslag bij houde!
    Dat ga ik lekker lezen als ik in de bus zit! Heel veel plezier met ze 2en!
    Dikke kus!

• 28 Juni 2013 - 09:53

Jessica Pugliese:

Wat fijn om te horen! En leuk om op deze manier wat van jullie te lezen!
    Heel veel succes met solliciteren! Dat gaat wel lukken! ;)
    Veel plezier daar!!

Dikke kus!
    Jessica

• 28 Juni 2013 - 10:18

Richie En Nicole:

Idd goed te horen dat jullie veilig aangekomen zijn. Heel veel plezier en veel succes met solliciteren. We blijven jullie volgen! Groetjes.

• 28 Juni 2013 - 22:42

Caroline Westerveen:

Lieve liefies, voor jullie het weten lopen jullie ook op blote voeten :) en een surf plank onder de arm!
    Have fun! Ik hoop dat jullie snel een leuke baan vinden en uiteraard een lekker stekkie om te vertoeven.
    xxx bye bye
    Love you
    Carol en de mannuh

• 29 Juni 2013 - 14:52

Maarten Ablij:

Hoi schatje,

Heel veel liefs van mij.
    Genieten jullie er maar lekker van.

xxxx je vadertje

• 29 Juni 2013 - 16:42

Dave:

Leuke nieuwsflash nick! Ik begrijp hieruit dat wanneer es en ik komen onze spaarcenten mee moeten nemen!;)
    Spoor die vriend van je aan om zo nu en dan eens wat van zich te laten horen!
    Fijne tijd en zoek even een mooi stekkie uit.. xx Dave en Es!

• 30 Juni 2013 - 07:34

Anoeschka:

Wauw!!!!
    Ik kreeg de link van je vader .....
    Geen kopje thee samen meer kunnen drinken, omdat de 25ste toch sneller kwam dan gedacht

• 01 Juli 2013 - 10:12

Oma En Opa:

fijn dat jullie goed zijn aangekomen en een mooie plek hebben om te beginnen

veel geluk met het zoeken naar werk maar dat gaat jullie zeker lukken.

gefeliciteerd met je verjaardag jongeman, ik zal wel de eerste zijn

maar dan lees je het maar om 24.01

heel veel liefs granny en opa