Update! - Reisverslag uit Sydney, Australië van René&Nicky - WaarBenJij.nu Update! - Reisverslag uit Sydney, Australië van René&Nicky - WaarBenJij.nu

Update!

Blijf op de hoogte en volg René&Nicky

24 Juli 2013 | Australië, Sydney

Zijn we weer met een updateje!
We zijn inmiddels ingetrokken in ons appartementje. Supermooi en we zijn er heel blij mee. We moeten het nog wel een beetje eigen maken, maar dat komt wel goed. We hebben nog geen internet, dat krijgen we pas 1 augustus. Maar we zijn nog steeds welkom in het Hostel om af en toe gebruik te maken van het internet, en de gezelligheid natuurlijk!

Ook gaat het beter op m'n werk, de eerste week zat ik niet zo lekker in m'n vel omdat ze me niet echt goed inwerkten en meer aan het pushen waren dat ik omzet moest maken. En de manager Ollie gaat vaak de deur uit en stond ik dan (2e werkdag) alleen met een meisje die dezelfde dag als ik was begonnen. We wisten niet eens hoe het computersysteem werkte, of hoe de kassa openging. En na 2 uur belde hij al op; did you made money already?! Toen werd ik wel even gek! Ze hebben namelijk weinig producten waarmee je in behandeling kan werken en eventueel aan de klant zou kunnen adviseren, zelfs in de verkoop hebben ze haast niets op voorraad! Als het goed is komt daar binnenkort verandering in. Vandaag hebben we namelijk een product training gehad van Elemis, en zelfs de vrouw die ons aan het trainen was die vond dat we echt niets hadden om een goede 5 sterren behandeling te geven.

Ik heb wel een goed gesprek gehad met Ollie, de manager. En uiteindelijk wat structuur gekregen hoe ik dingen moet aanpakken en wat hij van mij verwacht. En wat richtlijnen meegekregen. En toen ging het ook prima, het eerste wat ik verkocht was een crème van 200 dollar! Het duurste product wat ze hebben haha! (was ook de enige op voorraad!)
Wat wel erg fijn is, is dat ze echt naar je luisteren en je serieus nemen. Ik heb namelijk ook een van de eigenaars ontmoet, Aaron een Canadees. Hij vroeg allerlei dingen en was me echt aan het testen volgens mij, en toen heb ik ook gezegd dat ik in NL niet gewend ben om zo te werken zoals ze hier doen, met targets en dan vervolgens beloont te worden. En ook dat dat zeker niet hetgeen is dat mij dan motiveert door meer te verkopen, want ik doe al m’n best en ik ben al gemotiveerd. En ja tuurlijk is het leuk wanneer je je target haalt, 100 dollar cash krijgt. Maar eigenlijk sta je als collega’s tegenover elkaar, zo competitief. En in NL werkte ik meer als team. Dat vond hij wel zeer interessant en heeft hem waarschijnlijk aan het denken gezet want diezelfde middag wilde Ollie een gesprek met mij. We krijgen nu als team een target en als we die behalen worden we beloont met bijvoorbeeld een bedrijfsuitje of een etentje op zaterdagavond, met z’n allen. Dus dat is wel superleuk!

Ik (René) ben nu aan de slag als ober in een gezellig en leuk restaurant, nou eigenlijk in twee restaurants. Het ene restaurant is een mexicaans restaurant (Mex&Co) en het andere restaurant is een wat meer mediterraans restaurant (Manly Grill). Mex&Co is een stuk relaxter en Manly Grill is een iets hogere standaard, zowel qua eten als bediening. Ik zie er op avonden in de manly Grill dan ook een stuk netter uit als wanneer ik in de Mex&Co moet werken. Maar eten wordt hier in Sydney sowieso erg serieus genomen. Restaurants zitten hier ook gewoon elke dag vol met mensen en die verwachten gewoon goede bediening.

Verder is zoals gezegd het appartement heel erg mooi en koel! Ook hebben we vaak bezoek van de kaketoes die hier in Sydney gewoon lekker rondvliegen! Echt toffe beesten. Ging ze de eerste dag ook wat eten geven maar het zijn wel aparte beesten. We hebben heerlijk bananenbrood (10 dollar!)liggen en ik ging ze dat dan ook maar voeren maar daar moesten ze niks van hebben. Ze keken me een beetje teleurgesteld aan. Daarna geprobeerd met brood (1 dollar!) van de supermarkt en voor ik het wist zaten er 4 kaketoes om me heen!

Maar we hebben nu goed onze draai gevonden en al een hoop vrienden gemaakt waarvan er 2 ook langer hier in Sydney blijven. Dat is gezellig want we eten ook een paar keer per week samen en gaan er met ze alle op uit. Slecht nieuws dus voor de mensen die een poeltje hebben gemaakt dat we binnen twee maanden terug zouden zijn (Erik Schaap) want dat gaat het niet worden! We zitten hier nog tot 19 Januari en hebben nu een beetje de gedachte om daarna even Nieuw Zeeland te bezoeken. Maar als je één ding snel leert hier, dan is het wel dat de plannen hier vaak en snel wijzigen. Maar dat is nu dus een beetje de gedachte. Maar geen zorgen, ik mis de volendammer kermis maar 1x en dat is dus dit jaar.

Nou mates, tot de volgende update!

  • 24 Juli 2013 - 14:35

    Crazy Dutchmam:

    Hey mates.
    Leuk om het ook even te lezen. En paak keer per week samen eten haha das dan alleen als jullie werken;)
    En over die planning en veranderingen ben ik helemaal mee eens haha.
    See you tomorrow morning:)

    Chears mates, eppik assum and Yolo

  • 24 Juli 2013 - 15:22

    Brigitte Moerman:

    Hey gays

    How are you?
    It is nice to hear from you and that you both have a great time.
    We all can not wait until we meet again.
    But we all want you both to have a great time.

    Lots of kisses from everyone overhere in holland
    we all love you verry much.
    Go for it !!!!

    love mum

  • 24 Juli 2013 - 15:52

    Little Sis:

    Hey broerlief en schoonzusterlief,

    Wees blij dat de kakkatoes niet zo veel kak hebben. Anders werd het een duur grapje.
    Ben wel blij dat het allemaal goed gaat.
    En ik vind het heel leuk om te lezen dat ze ook van jou (Nicky) leren en niet alleen andersom.
    Rene ik verwacht binnenkort wel een foto'tje van je in (nette) werkkleding.
    En vind je het daar leuk? Ga je het. Volhouden in die restaurant?

    Dikke kus en ik hou van jullie.
    Miss you xxxxx Sam

  • 24 Juli 2013 - 21:56

    Lucie Venena:

    Hallo super kanjers. Wat weer een leuk verslag . Bovendien knap van Nick om zo duidelijk te maken .hoe je graag wil werken en dan ook nog een cultuurshock veroorzaken. Liefs Lucie

  • 24 Juli 2013 - 22:12

    Carin Fortuyn :

    Hoi Rene en Nicky,

    Fijn om te lezen dat jullie het naar je zin hebben.
    Leuke foto's en zeker een mooi appartement.

    Wij (Ik) missen je wel, je grappen en je kennis en vooral het genies :)

    Groetjes Carin.


  • 25 Juli 2013 - 22:20

    Petra Kruijver:

    Hey lieverds
    Berichtje uit Oostenrijk , wat een leuk verslagje hoe trots kan je zijn als tante haha !
    Kus

  • 26 Juli 2013 - 11:23

    M.kuiper:

    hallo mazzelaars,
    een flat en werk , elkaar, wat moet een mens nogmeer???
    goed van je nicky, dat je laat zien/weten dat het ook anders kan
    je kan het beter maar meteen zeggen , dan dat je ermee blijft rondlopen
    ''en zeker als ze het zelf aan je vragen'' .doe je heel goed meid !!!!!!!!!

    rene ook draai gevonden, ik had ook niet anders van je verwacht
    dus het wordt een jaar wegblijven, hoop ik voor jullie
    en inderdaad plannen is voor later,
    dan moet je wel, dan ga je mee in de stroom/droom, van de dag
    en natuurlijk huisje , boompje , beestje, haha
    dus eerst genieten en grijp je kans
    heel veel liefs granny

  • 27 Juli 2013 - 13:29

    Hans Hey:

    Super gaaf als je je dromen en doelen echt kan waarmaken.

    veel plezier, gr. Hans

  • 30 Juli 2013 - 10:41

    J.A.Kogenhop:

    Hallo Nicky en Rene,

    Leuk om te lezen dat het jullie zo goed gaat.
    Rene misschien doe je wel een goed recept op in een van die restaurants.
    Ik heb van de week ook kangoeroe vlees gegeten, was lekker.
    Als je het nog niet heeft gegeten is het een aanrader.

    Groet Opa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

René&Nicky

Actief sinds 02 Juni 2013
Verslag gelezen: 429
Totaal aantal bezoekers 9645

Voorgaande reizen:

25 Juni 2013 - 25 Juni 2014

Down Under!

22 Januari 2014 - 03 Maart 2014

New Zealand!

Landen bezocht: