Alweer een tijdje geleden! - Reisverslag uit Sydney, Australië van René&Nicky - WaarBenJij.nu Alweer een tijdje geleden! - Reisverslag uit Sydney, Australië van René&Nicky - WaarBenJij.nu

Alweer een tijdje geleden!

Blijf op de hoogte en volg René&Nicky

30 Augustus 2013 | Australië, Sydney

Hi everyone!

Zijn we weer even met een update! Een tijdje geleden, maar ja.
Niet zo heel veel te vertellen haha! Behalve dat het leven hier goed gaat :D We genieten vooral erg van ons appartementje, en Manly. Het weer was al niet zo slecht, dat ze het hier uberhaupt winter noemen...:P
Maar het begint wel al warmer te worden, vandaag was het 27 graden voor het eerst sinds we hier zijn. Ik heb er niet veel van meegekregen op het werk, behalve dat de klanten niet op kwamen dagen of hun afspraak afbelden. (genieten van het mooie weer dus)

We zijn voornamelijk aan het werk, René (mijn bikkel) maakt lange dagen van 10.30 tot 22.00/23.00 uur, 5 dagen per week. En ik overdag van 9.00 tot 5 en sommige dagen van 09.00 tot 20.00/21.00. Vinden we beide wel prima zo, maken veel uren, en verdienen goed. Wel zorgen we ervoor dat we 1 á 2 dagen per week samen vrij zijn om iets leuks te ondernemen of gewoon een dagje even helemaal niets...

René heeft het erg naar zijn zin op het werk, hij werkt voornamelijk in de Fishshack (fish and chips overdag) en 's avonds wordt dat omgetoverd tot een italiaans restaurant. Ik heb er laatst gegeten en echt super lekker!
Ik heb het daarentegen nog steeds niet naar m'n zin op m'n werk. Ik dacht eerst dat het een kwestie was van wennen met hoe ze hier de dingen doen in de salon. Maar de sfeer is nu echt niet te doen. Er zijn wel tienduizend dingen die ik op kan noemen haha. (word een lang verhaal dit, mijn excuses alvast)
Het was vooral de druk in het begin die de manager uitoefende, over omzet maken etc. Qua verkopen ging het juist hartstikke goed op een gegeven moment, maar nu zijn de planken weer aardig leeg, en veel nee-verkoop.
Ze hebben nu flesjes en potjes gevuld met een australisch huidverzorgings merk.
Stickers met de naam van de salon erop geplakt en hatseflats! De eerste dag dat de producten op de planken stonden, weer die druk uitoefenen, terwijl we nog niets weten van de producten. Maar goed ene oor in en andere uit, en weer doorgaan. (heb ik mezelf aangeleerd in een korte tijd :p)

Sinds 2 weken is het ook wat rustiger, ik denk dat het gewoon komt omdat straks de lente/zomer begint. Even zo'n overgangsperiode. Bij René in het restaurant is het namelijk ook niet erg druk geweest de afgelopen 2 weken. Maar goed, de manager stront chagrijnig dus, eerst was ik z'n 'prinses' zoals ie me soms noemde en nu blaft ie me af als ie daar zin in heeft. We hebben weet ik veel hoeveel werkbesprekingen met steeds hetzelfde demotiverende verhaal van hem. En zelfs dreigementjes, dat er meer mensen zijn die deze baan willen. Dat ze al bezig zijn met job interviews. Of, we hebben niet eens genoeg omgezet om het personeel te betalen. Wat een beetje overdreven bullshit is, want zo slecht gaat het ook weer niet.
Ik denk dat de manager met dat betreft ook onder druk staat, door onze canadese vriend ''de baas'' (eigenaar) wil gewoon snel en veel geld zien. Hij heeft echt overal camera's opgehangen, de salon is net Big Brother nu. En hij loopt te speculeren om microfoons op te hangen om te horen of wij, schoonheidsspecialistes wel daadwerkelijk verkopen aan de klant. Het kan niet gekker!

En ik kan nog wel even doorgaan zo hahahaha, maar ik ga jullie hiermee niet verder vervelen :P

Ik heb in ieder geval voor mezelf de knoop doorgehakt en ik ben momenteel op zoek naar iets anders.

Zo! Uiteindelijk toch weer een lekker lang verhaal geworden!

Heel veel liefs!!! xxxxx

• 30 Augustus 2013 - 21:07

Lucie Venema:

Hallo Nick en Rene. Wat zijn jullie beiden een stel bikkels zeg. Hoop dat jullie inderdaad genoeg tijd hebben om ook even samen te zijn, want dat is natuurlijk ook belangrijk. Als ik het zo hoor is het niet onverstandig om voor een andere baan te gaan zoeken. Dat lukt je vast wel. Heel veel plezier en bedankt voor de update. Lekker genieten, want deze tijd ¨pakken ze nooit meer van jullie af.
    Liefs Lucie

• 30 Augustus 2013 - 23:11

Jan Kogenhop:

Leuk dat we weer wat van jullie horen en dat jullie het zo naar je zin hebben. Nicky ik hoop dat je een leukere baan vind. en verder geniet maar van dat mooie leven.
    Groet opa en oma.

• 31 Augustus 2013 - 10:40

Opa Piet:

Waarom word je geen Filmdiva? Je hebt er de capaciteiten voor.Groetjes van de andere opa en oma.

• 02 September 2013 - 07:04

Mamsie :

He lieverdjes
    Zo schonedochter laat het kaas niet van je brood eten he dat hoeft niet meer whahaha
    Jij kan alles en je weet hoe je schonemoeder het op zou lossen he
    Geniet lekker saampies en niet te hard werken hoor, dat kunnen jullie hiier altijd nog tot jullie 67e doen
    Ik mis jullie nog steeds vreselijk en kan niet wachten tot jullie weer homie zijn.

Dikke kus wij houden van jullie
    Mama nounou

• 09 September 2013 - 16:19

Angelique:

Hey Nicky,

Ik heb alle verslagen gelezen
    en ik ben super blij voor jullie dat het zo goed gaat.
    Jullie hebben een goeie start gemaakt zo te zien!
    Ik hoop dat je een leukere salon vind waar je helemaal thuis hoort!
    Hoop snel weer wat te lezen over jullie!
    Mis je wel hier hoor! Geniet er van meis!

dikke kus, Liekje.