Bali, so far! - Reisverslag uit Lovina, Indonesië van René&Nicky - WaarBenJij.nu Bali, so far! - Reisverslag uit Lovina, Indonesië van René&Nicky - WaarBenJij.nu

Bali, so far!

Blijf op de hoogte en volg René&Nicky

07 April 2014 | Indonesië, Lovina

Selamat siang!

Toch maar even een reisverslag tussendoor. Want Bali is echt geweldig!!

We zijn vorige week donderdag na 6,5 uur vliegen vanaf Sydney dus aangekomen op Denpasar, Bali. Eenmaal aangekomen stond daar Su de manager/driver die ons naar de plek van bestemming zou brengen. Het noorden van Bali, vlakbij Lovina in de bergen. Dat was nog een rit van ruim 3 uur. En wat een verkeer alleen al! Iedereen rijdt kris kras met scootertjes tussen de auto's door. En jahoor, na nog geen halfuur in de auto een scooter tegen de achterkant. Waarna de chauffeur vertelde dat er die dag daarvoor eentje z'n zijkant inreed en vervolgens die jongen op de scooter naar het ziekenhuis heeft moeten brengen. Heel normaal hier dus! :P

Toen we bijna bij ons homestay aankwamen bracht Su ons eerst nog naar een restaurant. En daar keken we beide erg naar uit. Indonesisch eten in Indonesië zelf! En het was heeer-lijk! En dan ben je gewoon uit eten voor enkele euro's!

Eenmaal aangekomen in ons verblijf Gayatri Homestay, was het al laat en waren we kapot! We kwamen onze kamer in en we waren er helemaal stil van, zo mooi was het! Alles met natuursteen en Balinees houtwerk.
De volgende ochtend was het ook weer een paradijsje waar we in terecht zijn gekomen. Prachtig zwembad, mooi uitzicht en in de lucht de geur van pandan en rode pepertjes...

Ook al wilde we het eigenlijk niet doen met het idiote verkeer hier hebben we toch meteen de eerste dag een scootertje gehuurd om een beetje de buurt te verkennen. En dat is eigenlijk ook de enige manier op deze berg om ergens te komen.
De afgelopen dagen hebben we behoorlijk wat gedaan en gezien. We zijn wezen raften (voor ons beide de eerste keer) en dat was echt supertof!
Daarna naar een kleine koffieplantage geweest met een kleine tour en uiteindelijk dus ook een proeferijtje. De eerste koffie was gemaakt van de uitwerpselen van een loewak (dier) die eerst koffiebonen eet en vervolgens weer uit poept. Die was niet zo lekker haha, erg sterk! En vervolgens allemaal andere koffies zoals, mokka, kokosnoot, vanille, ginseng, koenjit en nog veel meer. Ook wat thee zoals mangosteen, koenjit en gember. Wij waren meteen overtuigd van de smaken zoals vanille en kokosnoot. Die hebben we dan ook direct ingeslagen.
Daarna zijn we weer de bergen ingereden op weg naar de homestay en daar liepen aapjes langs de weg, Makaki aapjes. Superlief! Pinda's gekocht en gevoerd. Sommige hadden zelfs een kleintje om hun hals hangen. En zo schattig hoe ze met hun handjes het pindaatje uit je hand pakken.

En vandaag waren we vroeg uit de veren want in Lovina komen bij zonsopgang dolfijntjes langs! We zijn met een bootje de zee op gegaan en hebben een lekker ontbijtje gehad (pisang goreng en een ander Balinese specialiteit in bananenblad), ontspannen kijkend naar dolfijnen met zonsopgang! Prachtig! Daarna nog gesnorkeld, leek wel of je in een aquarium terecht was gekomen. Zoveel kleurrijke vissen! Dit was een mooie afsluiter wat betreft Lovina. Weer leuke mensen ontmoet die ook in deze Homestay verbleven. En natuurlijk het lieve personeel! Su, de manager die maakte het helemaal naar onze zin. Lekker indonesisch gegeten met z'n allen, traditionele gerechten gemaakt door z'n schoonmoeder.

Morgen zullen wij vertrekken uit deze prachtige Homestay en gaan we nog meer zien van het mooie Bali. We worden morgen naar de plaats Amed gebracht om vervolgens met de boot naar de Gili Islands te gaan voor 1 á 2 nachten en dan waarschijnlijk nog naar Lombok voor 1 nacht. En dan zullen we naar het zuiden van Bali trekken.

Groetjess!!

• 07 April 2014 - 15:39

Anneke Ablij:

Komen we ook nog naar "huis"??

• 07 April 2014 - 15:40

Anneke:

• 07 April 2014 - 15:54

Irene:

hoihoi

wat een leuk verslag weer
    geniet maar lekker van veel plezier nog dikke kus

• 07 April 2014 - 20:56

Lucie Venena:

Nog even heerlijk genieten. Bedankt voor weer een jaloers makend verslag. Liefs

• 08 April 2014 - 06:42

Mamsie:

Hey kanjers

Jaja daar is je moeder heel blij mee he pikkemoos ( een scooter huren )
    Als je terug komt ben ik volgens mij helemaal grijs whahaha
    eerst cliffhanger haaien eng gegrom scooter verkeer op bali en ik weet niet wat allemaal.
    Ja ik slaap lekker hoor jongens
    Ik ben blij als jullie weer veilig thuis zijn, ik kan niet wachten.
    Veel plezier geniet er maar weer van en kijk goed uit kan ik niet vaak genoeg zeggen whahaha

Hou heel veel van jullie dikke kus mamsie

• 12 April 2014 - 17:49

Ria Kuiper:

mooi eiland, mooi meegenomen, nog even volop genieten,.
    aan alles komt een eind.
    met de scooter kom je nog eens ergens, je kan niet genoeg te zien krijgen
    misschien kom je er nooit weer.
    het is voor ons ook heel leuk als jullie weer thuis komen, en al jullie verhalen te horen
    opa zit weer eens in frankrijk met oom piet
    maar komt ongeveer gelijk met jullie weer thuis.
    zie jullie gauw weer,ik ga nu naar de verjaardag van je moeder, dus ook nog gefeliciteerd jullie
    hele dikke knuffel en doe voorzichtig.
    liefs granny