Laatste reisverslagje - Reisverslag uit Sydney, Australië van René&Nicky - WaarBenJij.nu Laatste reisverslagje - Reisverslag uit Sydney, Australië van René&Nicky - WaarBenJij.nu

Laatste reisverslagje

Blijf op de hoogte en volg René&Nicky

31 Maart 2014 | Australië, Sydney

Hi everyone!

Het is alweer een tijd geleden! We hebben geeneens een verslagje over Fiji gedaan!
Over Fiji kunnen we wel kort zijn eigenlijk. We waren daar een weekje. En het was een waar paradijsje op de meeste plekken. Helaas niet veel zon gezien. Hooguit 2 dagen van deze week zon gehad haha. Beetje triestig dus. En ja laten we eerlijk zijn, veel cultuur heb je er niet. Het gaat puur om het paradijselijke en als het regent dan zit je toch letterlijk en figuurlijk... vast op een eiland. Maar we hebben de laatste dag afgesloten met een zeiltocht en toevallig scheen toen de zon de hele dag! We hebben gesnorkeld in het meest helder blauwe water met de mooiste kleurrijke vissen, vervolgens naar Cast Away Island geweest, van de film met Tom Hanks. Wat echt een plaatje was. In ieder geva bleven we gewoon positief! En na onze ervaring in NZ was het toch erg lastig voor ons om maar een beetje niets te doen en op het strand te liggen haha!

Verder zijn we echt superdruk geweest sinds we weer in Sydney zijn. Rene weer aan het werk bij Mex&Co in Manly.
En ik weer aan de slag bij Ariane Inden Cosmetics. Mijn bazin Claudy ging op vakantie voor 3 weken naar NL en Zwitserland.
Dus ik lette op de zaak en we mochten daarbij ook verblijven in hun appartement in Mosman. Die weken zijn inmiddels ook weer een tijdje geleden.
En we zijn nu verplaatst bij een collega van mij die op Balmoral Beach woont. Het strand van Mosman. Weer een prachtige plek om te vertoeven!
We mogen hier verblijven voor een schappelijk prijsje. En daar zijn we heel blij mee want het had ons veel meer gekost als we naar een hostel zouden gaan.

En zoals velen het al weten, hebben wij besloten om weer terug naar NL te gaan. Om een lang verhaal kort te maken...wij vinden het wel mooi geweest zo.
We hebben gedaan waarvoor we zijn gekomen. We hebben nu iets langer dan 8 maanden gewoond en gewerkt in Sydney. En we hebben rondgereisd door NZ en Fiji. En nu komt Bali daar ook nog bij. Zo'n 10 maandjes van huis in totaal. Wij zijn heel erg tevreden en we kijken dan ook terug op een super ervaring!
En nu denk je vast, huh?! maar jullie hebben 8 maanden in Sydney gewoond en verder niets gezien van Australie?! Zo dachten wij eerst ook. Want eigenlijk kunnen we met ons visum nog tot juni blijven. Maar met dit visum houdt het werken voor ons nu op, omdat je maar een halfjaar bij dezelfde werkgever mag werken. Het huurcontract van ons appartementje in Manly stopte nog voordat we naar NZ gingen. Dus toen we eenmaal terugkwamen in Sydney, werd het toch te heet onder onze voetjes.
We hadden namelijk geen zin in stress. Nog even snel op zoek naar een andere baan bijvoorbeeld. Wat trouwens ook erg lastig word want ons visum geldt tot juni, en voor die paar maandjes staat geen werkgever te wachten. En ook hebben we geen vaste plek om te wonen.

En door de ervaring in NZ hebben we onszelf ook weer iets beter leren kennen. We vonden het prachtig om voor 6 weken rond te reizen. We zouden dat zo weer doen, maar hooguit voor 6 weken. We kunnen onszelf niet bepaald nomaden noemen die voor maanden op die manier kunnen reizen. Even hier werken en even daar.
Wij vinden een beetje zekerheid wel prettig, een inkomen en een vast verblijf bijvoorbeeld. Dus om op die manier nog een paar maanden door OZ te reizen is gewoon niet iets voor ons.

Nu gaan we a.s. donderdag eerst nog richting Bali voor 2 weken, om onze reis mooi af te sluiten. De eerste 5 dagen zullen wij in Ubud verblijven, tussen de rijstevelden. En in die dagen kunnen we een mooie planning maken om wat rond te reizen. We hebben er superveel zin in! Heeeeeer-lijk eten natuurlijk en veel van de cultuur zien! We wilden altijd al graag naar Indonesie. En het is maar 6,5 uur vliegen vanaf Sydney! Dus waarom niet?!

Dus...donderdag zullen wij Sydney verlaten! Maar toch voelt het niet als een voorgoed afscheid! Wij willen zeker nog een keer terug komen! Al zou het voor een vakantie zijn of om er nog een jaartje te wonen! Who knows!

We zien jullie snel!!! Dikke kus van ons!

• 31 Maart 2014 - 06:35

Debby:

Ohh wat klinkt het toch allemaal.goed. het voelt voor ons wel als dat jullie een jaar zijjn weg geweest. Ben nog steeds ontzettend jaloers. Geniet nog van jullie laatse 2 weken. Jullie komen terug met mooi weer hier in nl. Xx

• 31 Maart 2014 - 09:10

Mamsie:

Hallo lieverds

MIj hadden jullie niet blijer kunnen maken whahaha
    Lekker weer homie jongens.
    Hier gaat alles lekker hoor we genieten van de ruimte, sampie is heel blij weer met d'r kamer en zit weer op d'r stekkie.
    Ze kan zondagochtend zo naar d'r bedje rollen.
    En ja als ik wat doe doe ik dat altijd in het belang van jullie he ( huisie wordt van jullie )
    Ja ja daar ben je moeder voor he.
    Thijs gaat meteen met jullie mee uit pf hij denkt nog dat ie 18 is.
    Hij kan ook niet wachten tot jullie er weer zijn jullie kennen hem he ons altijd lekker verwennen en natuurlijk de gezelligheid.
    Sampie kan ook niet wachten hoor denk wel dat ze eenzaam was zo zonder d'r broer.
    Wat is die gek op d'r broer hoor.
    Ik ben blij als jullie weer thuis zijn hoor pak van mamsie d'r hart.

Tot snel mamsie is al 10 maanden aan het aftellen whahaha
    Pf niets voor mij hoor.
    Dikke kus van Thijs Sampie en mamsie
    Hou heel veel van jullie xxxxxxxx

PS. ik sta al 2 weken op schiphol te wachten whahaha

• 31 Maart 2014 - 13:08

Lucie Venema:

Dank jullie wel voor weer een mooi en vooral eerlijk en open reisverslag. Mooi om te lezen hoe deze ervaring jullie verrijkt heeft. Ik snap ook wel dat het nu even genoeg wordt, maar ook dat jullie ten volle zullen genieten van jullie laatste etappe van deze bijzondere reis. Ik verheug me nu al op het verslag uit Bali, maar hoop jullie snel weer eens in het echt te zien.
    Heel veel liefs , Lucie

• 31 Maart 2014 - 13:58

Opa Jan:

Weer een mooi verslag, aan alle mooie dingen komt ook een einde.
    Een hele goede reis naar Bali en geniet er nog maar van, want de twee weken zijn zo om.
    En een goede vlucht naar Nederland.

Groetjes Oma en Opa