Weer wat leesvoer voor jullie - Reisverslag uit Sydney, Australië van René&Nicky - WaarBenJij.nu Weer wat leesvoer voor jullie - Reisverslag uit Sydney, Australië van René&Nicky - WaarBenJij.nu

Weer wat leesvoer voor jullie

Door: Nicky

Blijf op de hoogte en volg René&Nicky

03 Januari 2014 | Australië, Sydney

Hi lieve familie, vriendjes & vriendinnetjes!

Als eerst, een gelukkig nieuwjaar allemaal!! Ik hoop dat jullie het nieuwe jaar goed hebben ingeluid!

Bij ons gaat het allemaal nog steeds prima hier in Sydney! Een nieuwe ervaring qua het vieren van NYE, dat wel. Broodje nuchter het nieuwe jaar in.
Natuurlijk wilde we het vuurwerkspektakel zien, en omdat er veel gasten die we kenden naar Cremorne Point gingen. Wilden wij daar ook graag heen. Prachtig uitzicht op Sydney Harbour, wat mij betreft ook echt de beste plek van de stad waar je dat uitzicht hebt! Ik heb die dag gewerkt tot 5, en toen kwamen René, m'n vader en Gido (vriend van ons) mij ophalen om vervolgens naar Cremorne Point te gaan. Een wandeling/klim van bijna een uur vanaf mijn werk. Daar aangekomen, stervensdruk, iedereen knus op een kleedje, de een spelletjes aan het doen en de ander echt afwachten tot het vuurwerk spektakel begon. (niet bepaald een super feeststemming ofso....) Wij ook maar ons kleedje neergelegd, we hadden wat broodjes met beleg mee en natuurlijk kon daar de wijn niet bij ontbreken. Maar het viel ons wel op dat we niemand anders zagen met bijvoorbeeld een flesje wijn. We hadden er totaal niet over nagedacht dat het dus op openbare plekken verboden is om alcohol te drinken, blijkbaar dus ook met NYE?!!! Dus wij al stiekem een tasje om de fles heen gedaan tijdens het uitschenken. Maar na ons eerste wijntje stonden er 3 politieagenten om ons heen. Die zagen natuurlijk direct dat het wijn was. En m'n vader maakte nog een grapje door te zeggen dat het apple juice was. Nou toen waren de rapen helemaal gaar, en voor onze neus in het perkje naast ons liet ze al onze flessen leeglopen. (au!) Ze was niet voor een grapje in dat bleek dus wel. Dus zo begon ons alcohol loze NYE, ook prima maar toch vreemd haha!
De avond begon met een stuntvliegtuig die allerlei bizarre tricks uitoefende boven de Harbour. Toen was er prachtig vuurwerk om 9 uur (voor de kleintjes). En zagen we ook echt mensen al vertrekken. Toen om half 11 een paar minuutjes weer wat vuurwerk in de lucht. En toen was het wachten tot 12 uur. En dat vuurwerk was echt super gaaf! Heel mooi vanaf de Harbour Bridge en later rondom de Opera House. Al met al dus een mooie avond, maar ik miste wel echt een feeststemming. Gelukkig stonden we middenin een groep Nederlanders, en die weten wel hoe je een feestje moet bouwen. (of het kwam door de wodka die ze stiekem met cola/sprite hadden gemixed.:P)

Kerst hebben we hier natuurlijk ook gevierd, en ik keek er zooo naar uit om in m'n bikini met een kerstmuts op, lekker op het strand kerst te vieren, Aussie BBQ en aller erop en eraan. Maar helaas, dat was letterlijk in het water gevallen. Regen! Al heel lang geen regen gehad, en ja precies met kerst natuurlijk wel haha! En niet één bui, de HELE dag. Dus dat was alle lekkere (zomerse) koude hapjes binnen op eten en maar een film opgezet. Dus het was lekker een relaxte rustige kerst. Hier hebben ze geen tweede kerstdag maar Boxing Day. Ik dacht, even lekker de stad in met m'n vader. Verschrikkelijk druk! Het schijnt dus ook een no go te zijn om op boxing day naar de stad te gaan... wist ik veel haha! En serieus een rij van 150 meter (alleen maar Aziaten) voor de Burberry en Louis Vuitton winkels. Alsof ze gratis tassen weggaven daar. Ik had het in ieder geval nog nooit zo druk gezien in de stad. En het was die dag bloedheet. Een hele mooie zonnebril van m'n vader gekregen, superlief! En toen maar weer lekker snel naar Manly, naar het strand.

Verder hele leuke dagen gehad met mijn vader, iedere dag dat ik vrij was samen op pad geweest. De stad laten zien, uitstapje naar de Blue Mountains gemaakt. Wat echt gaaf was maar ook ietsjes tegenviel omdat we niet alles gedaan hebben wat in ons reisschema stond. We zijn niet naar Echo Point geweest, dat is een uitkijkpunt waar je de Three Sisters gebergte echt van de voorkant kunt zien. Gelukkig hebben we ze wel gezien van een andere kant omdat wij met liftjes zijn geweest, waar we extra voor hadden betaald. En we zijn niet naar het wildlife park geweest. Ook had ik verwacht dat het lekker veel lopen zou zijn. Maar we zaten eigenlijk grotendeels van de dag in de auto. Waar ook nog de gids constant, maar dan ook echt constant alleen maar aan het praten was. Heel erg leuk zo'n gepassioneerde gids, maar ruim 3 uur aan een stuk door, gaat het echt te ver. En dat om 7 uur 's morgens. M'n schoonmoeder was er niets bij (grapje Brigitte!:P) Maar goed, René en ik willen dus zeker nog een keer terug gaan maar dan op eigen houtje.

Ennnn binnenkort New Zealand!! We moesten natuurlijk 19 januari ons appartement uit. Maar na even gecorrespondeerd te hebben met de makelaar, kunnen we er in blijven tot de 22e. Dat is de dag waarop we zullen vertrekken naar Auckland. We hebben daar erg veel zin in. Ik ben er erg aan toe. René natuurlijk ook maar die kan wat beter op de automatische piloot leven dan ik. Ik merk nu, na bijna 7 maanden dat ik m'n vriendjes, vriendinnetjes en familie erg mis. Vooral de gezelligheid. Tuurlijk hebben we hier ook mensen leren kennen, maar is toch anders en velen zien we niet meer terug, omdat die verder gaan reizen. Of zelfs al thuis in NL zijn. Ik zit 's avonds ook veel alleen natuurlijk, omdat René dan werkt. Nu in de zomerperiode komt ie echt pas half 1 's nachts of later thuis. Vond ik in het begin niet zo erg maar nu na bijna 7 maandjes gaat het me wel tegenstaan, boodschappen doen en koken voor mij alleen, totaal geen zin meer in. Ook lastig omdat ik hier dus niet m'n familie en vrienden om me heen heb. Daarom keek ik er ook erg naar uit dat m'n vader zou komen. Dat was echt heel fijn! Ik heb hem vanmorgen uitgezwaaid en dat vond ik ook best wel even moeilijk.

Ik ga eerlijk gezegd ook nooit meer uit, ik vind de sfeer hier niet zo leuk. Je hebt wel leuke kroegjes wat gezellig is om met een groep een drankje te drinken maar echt dansen of uitgaan kun je het niet noemen. Of het is het andere uiterste en dat zijn hele gave clubs maar daar hangt weer een sfeer van bekeken worden, hoge hakken, korte rokjes etc. In NL heb je er nog iets tussenin zeg maar haha. Maar goed, dat haal ik allemaal wel weer in! :D En tegen al die dingen die ik mis staat weer tegenover hoe prachtig het hier is en het heerlijke weer, het strand lekker dichtbij.
Dus ja ik heb m'n zegje weer gedaan, het blijft een prachtige ervaring maar soms zijn er ook moeilijke momenten. En die mogen dan ook best genoemd worden :D.

Echt weer een lap tekst geworden haha, sorry jongens!



  • 03 Januari 2014 - 12:45

    Mamsie :

    Hey kanjers nou wat een verhaal hoor maar ja heb m in baas zijn tijd gelezen whahahaha
    Ik mis jullie vreselijk maar voor jullie een leuke tijd nog voor de boeg op naar Auckland.
    Weer ffe wat anders en veel tijd voor elkaar oe romantisch hoor
    Huisje gaat goed eind in zicht.
    Pakketje is onderweg vanaaf even kijken via tracktrace waar het pakketje nu op dit moment is
    Jullie gaan het horen
    Dikke kus mamsie en wij houden heeeel veeeeeel van jullie en kan niet wachten om jullie weer te voelen en te horen
    toedels veel plezier

  • 03 Januari 2014 - 12:51

    Mamsie :

    Ja daar wordt je moeder wel vrolijk van ik krijg het steeds meer aan mijn hart
    Lekker zo op het randje van de .............
    Maak me gek whahaha pf

  • 03 Januari 2014 - 14:15

    Jasper:

    Ook toevallig. Oudjaarsdag had ik 100% NL op de bedrijfs-tv's aangezet. Dat was toch echt René zijn zender, en daar moesten wij allen aan denken. Ik ga lezen. Beste wensen!

  • 03 Januari 2014 - 18:42

    Samantha:

    Sjonge jonge jonge, ik zou willen dat ik naar jullie toe kon komen. Mis jullie ontzettend en de foto's zijn zo super mooi! Nog even volhouden (voor mij moeilijker dan voor jullie) jullie hebben nog zo veel moois voor de boeg! Geniet er van ❤️❤️❤️ Hou heeeeel veeeeel van jullie. En wil nooit meer zo lang zonder jullie hoor! Dan ga ik mee haha

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

René&Nicky

Actief sinds 02 Juni 2013
Verslag gelezen: 502
Totaal aantal bezoekers 9630

Voorgaande reizen:

25 Juni 2013 - 25 Juni 2014

Down Under!

22 Januari 2014 - 03 Maart 2014

New Zealand!

Landen bezocht: