Hi all! - Reisverslag uit Sydney, Australië van René&Nicky - WaarBenJij.nu Hi all! - Reisverslag uit Sydney, Australië van René&Nicky - WaarBenJij.nu

Hi all!

Blijf op de hoogte en volg René&Nicky

05 November 2013 | Australië, Sydney

Alweer een tijdje geleden, maarja we zijn hier gewoon het normale leven aan leven. Naja 'normaal', het blijft fantastisch natuurlijk! Maar we zijn gewoon lekker aan het werk, onze vrije dagen samen spenderen we om leuke dingen te doen, hiken door de bush bush, genieten van het weer etc. Al is het de afgelopen weken wat raar weer, veel bewolking, best fris ook sommige dagen. Alsnog wel tussen de 19 en 23 graden. Maar als het bewolkt is en er staat een goede wind, dan brrr... Zo gewend (of liever gezegt, verwend) zijn we hier al! Haha! Maar het is wel even goed zo tegen die bosbranden. We hebben er niet al teveel last van gehad, het rook 1 dag wel naar fik, en er hing echt een rookwolk boven ons. Zag er wel wat eng uit. Maar de grootste brand, die ook wel dagen duurde die zat 60 km van ons af. Laatst werd ik 's ochtends vroeg wel weer wakker, en het rook zo erg naar fik. Dat ik echt wakker schrok en dacht dat er bij ons zelf iets in de fik stond. De ramen stellen hier niets voor, en overal kieren. En er hing echt grijze rook in de lucht, leek wel heel erstige mist. Maar het scheen dat ze gedeeltes aan het verbranden waren in de stad. Om zo preventief branden te voorkomen.

Zoals ik op facebook al had neergezet gaan we 22 januari naar Nieuw-Zeeland! We komen in Auckland aan. Vijf weekjes rondreizen in een gehuurde Campervan. We hebben niet een specifieke route uitgestippeld, maar zowel het noordereiland als het zuidereiland willen we zien. We gaan gewoon rijden en we zien het wel! Maar uiteindelijk moeten we dus uitkomen in Christchurch. Want vanaf Christchurch vliegen we 24 februari naar Nadi(Fiji). En 3 maart vanuit Fiji dus weer naar Sydney. Waar we weer 3 weken gaan werken, ik bij Claudy en Rene ook weer bij zijn huidige werkgever.
Claudy en haar man Remco gaan namelijk 3 weken op vakantie naar NL en Zwitserland, om na 2 jaar eindelijk weer familie en vrienden op te zoeken, en op wintersport te gaan. En Claudy heeft gevraagd of we dan in hun appartement willen verblijven en dat ik hier de salon draaiende hou! En natuurlijk willen we dat! Zo hoeven we toch niet in een keer afscheid te nemen van Sydney. En een mooie gelegenheid om weer wat geld opzij te zetten. Want daarna gaan we door Australie reizen! Tot nu toe hebben we alleen Sydney nog gezien, en er is nog zooooveel! Sowieso willen we de oostkust zien en dan zien we wel verder. We hebben met dat betreft nog geen planning. Nieuw-Zeeland is een goede eerste oefening voor ons!
Het zal voor jullie misschien nog ver weg klinken, we zullen eind maart pas door Australie reizen. Maar de tijd gaat serieus zo snel! Voordat we weggingen was ik nog heel voorzichtig met het zeggen, we gaan een jaar naar het buitenland. Ik zei altijd, als iemand het vroeg; ja minimaal 6 tot 8 maandjes ofso....:P Maar een jaar is heel makkelijk vol te maken met reizen merken we nu al. We willen nog zoveel zien! Alles is vanaf hier ook dichterbij, zoals Indonesie en Thailand. Het is alleen jammer dat reizen zoveel geld kost haha!

Een campervan zal trouwens wel even wennen zijn na ons mooie appartement! :P We zullen onze koffers terug moeten sturen naar NL om vervolgens hier allebei een backpack aan te schaffen, en om die dan zo minimalistisch mogelijk in te pakken..... hihi ben benieuwd. Met Rene zal het wel goedkomen, waarschijnlijk houdt hij nog wel wat ruimte over, kan ik daar nog wat in kwijt :P

Wat de meesten ook wel zullen weten is dat m'n vader langskomt.
17 December, over 6 weekjes komt ie aan! Tot 3 januari. Dus precies met de feestdagen, echt heel erg leuk! :D:D:D Zo leuk om hem echt alles te laten zien hier, en hoe we hier ons leventje hebben opgebouwt. Is toch met verhalen en foto's bijna niet te omschrijven.

Het werk bij ons beiden gaat goed. Ik heb het super naar m'n zin bij Claudy. Echt heel fijn! En Rene gaat ook super, al z'n 2e loonsverhoging gekregen en een tijdje geleden benoemt tot manager. Zijn baas zit al hints te geven of ie niet langer wilt blijven, en om eventueel voor zijn 2e jaar visum te gaan. Zo ook Claudy die kleine hintjes aan mij geeft. :p

Ennn ja dit was t wel weer zo'n beetje!
Jullie horen wel weer van ons! En ik hoop dat jullie niet vernikkelen daar in het koude NL! :P

Cheers!! xxxx

• 05 November 2013 - 07:13

Brigitte Moerman:

Hey darlings

Lekker dat jullie het zo naar jullie zin hebben maar de pot op met claudy en rene zijn baas en hup snel weer homie.
    Mamsie mist jullie vreselijk en zusie ook.
    Wij vinden er niets aan hier zo zonder mijn kids.
    Wij zijn al lekker aan het aftellen whahahaha
    Maar ondanks dat lekker nog even genieten van alles, dan genieten wij van de verbouwing.
    Ja ja die gaat gewoon door wat een timing he van jullie pf
    We zijn al echte bouwvakkers aan het worden
    Nu is alles gesloopt en kan het opbouwen beginnen, we houden jullie op de hoogte

Dikke kus mamsie die nog heel lang zonder jullie moet snik snik

• 05 November 2013 - 09:50

Irene:

hoihoi

wat een leuk verslag weer
    goed te horen dat jullie het beiden goed gaat gaat
    wens jullie alvast heel veel plezier in nz en natuurluuk de fiji pfff best wel een beetje jaloers
    enne als je kans krijgt om daar nog een tijdje te kunnen gaan werken wauw
    hier gaat alles zijn gangetje
    aankomende za 2 weekjes frankrijk effe lekker relaxen op de boerderij
    groetjes van ons

en van opa en oma veerman laat hun de reisverslagen ook lezen

tot het volgende reisverslag dikke kus

• 05 November 2013 - 11:53

Lucie:

Lieve Globetrotters. wat doen jullie het geweldig!! Geniet van deze geweldige tijd. Het is iets dat altijd zult koestern en neem er dan ook nu de tijd voor. Iedereen mist jullie natuurlijk, Maar als jullie weer terug zijn dan zullen we 2 zeer rijke en geweldig bijzondere mensen terugzien. Nicky en René, Heel veel plezier en heel veel liefs van mij.
    Lucie

• 07 November 2013 - 12:30

Jan Kogenhop:

Weer een mooi verslag, het gaat jullie nog steeds goed, en fijn dat Nicky weer leuk werk heeft.
    De vooruitzichten zijn ook goed. Leuk met de camper er op uit., lekker staan waar het mooi is. Nog heel veel plezier geluk en mazzel.
    Groet oma en opa.

• 08 November 2013 - 00:03

M.kuiper:

hallo lieverds, mooie tijd en mooi vooruitzicht
    nieuw zeeland, fiji,en wie weet wat nog meer.
    fijn dat je vader komt en dan nog wel met de kerst, wat een verrassing.
    leuk te horen dat het jullie zo goed gaat en ja de tijd gaat snel,
    alle leuke dingen gaan snel, dan blijf je daar toch nog even langer hangen. haha.
    we missen jullie wel hoor,
    hier gaat alles goed in de goudenregen, en we zijn nog steeds aan het puinruimen
    elke keer als de'' damesploeg'' komt ligt er weer nieuw puin maar vele handen maken het werk licht.
    altijd eerst een kl...zooi maar daarna zie je het opknappen, ffffffe doorbijten en alles komt goed.
    heel veel liefs granny